Radna mjesta na traci su opremljena svjetlima koja se nalaze iznad kako
bi bila lako vidljiva. Postoje 3 svjetla: zeleno, žuto i crveno. Potrebno je da
svjetla budu lako uočljiva kako bi pomoć pristigla u što kraćem vremenskom
roku. Kada radnik naiđe na problem on uključuje žuto svjetlo i signalizira da
postoji problem. Vođa tima dolazi do radnog mjesta i popravlja problem ako je
jednostavan i lako ispravljiv. U slučaju da je problem kompliciran uključuje se
crveno svjetlo i zaustavlja dio linije. Vođe tima su obučene što i u kojem
momentu trebaju poduzeti ako dođe do aktiviranja andona. Montažne linije su
najčešće podijeljene u segmentima sa malim baferima između. Tako da ako dođe do
zaustavljanja jednog dijela linije, drugi dio linije još kraće vrijeme može
nastaviti proizvodnju prije nego što ostane bez predmeta rada. Na taj način se
rijetko kada dešava da se zaustavlja cijela tvornica uslijed registriranog
problema. Kada su prvi put implementirali LEAN, proizvođači su kada se problem
dogodio, gasili kompletnu liniju što je izazivalo velike gubitke proizvodnje.
Nema komentara:
Objavi komentar